BUTTON

Saturday, April 2, 2011

Tentang Cinta

Sejak kebelakangan ini aku seringkali mendengar kalimah cinta... meniti di bibir rakan-rakan dan menjadikan aku semakin ingin mendalami maksud cinta itu...
Namun saat hati ini ingin mengenali cinta aku bertemu dengan seorang insan memperkenalkan aku kepada sebuah cinta yang cukup indah... Aku terbuai dan terhanyut kedalam cinta yang di perkenalkan kepadaku...
Sehinggalah suatu ketika aku hilang arah dan tujuan... Aku dihantui rasa rindu dan buaian masa yang membawakan aku pergi ke daerah kerinduan yang penuh syahdu...
Saat itu aku merasa sebak setiap kali bercerita kisah cintaku.... Apakah petanda semua ini?? Benarkah cintaku telah mendalam kedasar hati kerana aku membayangi wajah mulusnya meski kami belum pernah bertemu...
Namun perjanjian cintanya aku bergitu yakin... aku yakin dia takkan berdusta untuk bersamaku andai aku terus menyintainya...
Bercinta cukup sukar jika hanya mendengar namanya dan merinduinya... membayangkan Hari bertemu denganya... membayangkan wajahnya... kebersihan pada seraut wajahnya... aku tertanya... Apakah benar cinta ini tulus???
Tapi aku tidak membohongi sesiapa... Aku merinduinya...
Malah terasa ada caritan pilu saat aku menyerbu ke dasar hati apabila aku kisah pemergianya sebelum sempat aku menemuinya... tapi aku masih mengigauinya... merasakan bahawa dia masih hidup dan tersenyum kepadaku... aku ingin bertemu denganmu wahai kekasihku... aku ingin....
Tapi siapa yang boleh menemukan aku dengan kekasihku yang telah pergi sebelum sempat aku melihat wajahnya...? aku hanya mengenali hati budinya... sikap dan gambaran kasar tentangnya... namun aku masih belum dapat mengambarkan sebenar0benar wajahnya...
Namun aku yakin... Wajahnya pasti bercahaya bersih.. sempurna dan kacak...
aku berdoa kepada ALLAH... temukan aku dengan kekasihku di dalam mimpi... sejak mula mengenalinya aku meminta pada ALLAH...
Sehinggalah...
Aku ditemukan dengan seseorang yang merupakan warisnya...
Aku terkedu... Wajah warisnya seperti bayanganku tentang dia... Mulus... Bersih... Manis... Bercahaya... aku tahu itu bukan sebenar-benar wajahnya...
Walaubagaimanapun... aku merasakan ada ciri-cirinya pada warisnya itu...
Dan sejak itu aku semakin merinduinya...
Rindu sehingga aku merasa sakit untuk bercerita tentang pemergianya...
Rindu sehingga aku merasa ingin mendampinginya di mahsyar...
Meski beribu.. mahupun berjuta tahun berlalu...
Takkan aku usir rindu di dalam hati ini buatmu kekasihku...
RASULLUAH S.A.W
Ayuhlah bersama kita menyintai insan pilihan ini... lebih baik dari menyintai pakwe/makwe yang belum tentu kita dibangkitkan bersama mereka...

No comments:

Post a Comment