BUTTON

Saturday, September 5, 2009

Cerita Tentang Kehidupan

Malam yang dingin membuatkan aku ingin menulis...

Hati ini terlalu ingin untuk mencari kemana kekhilafan ini... Tak pernah aku terasa ingin meluahkan rasa hati.. Tapi kedinginan yang kian mengigit di jiwa ini.. Aku ingin menulis tentang kehidupan.. Aku lihat titsan hujan yang membasahi bumi.. kesejukkan dan kedinginan malam puasa yang pernuh berkat ini... Sebuah kisah bergema di ruang hatiku.. tentang kedinginan yang menjerat tangkai hati seorang kana-kanak. Putik.. Sebuah novel yang aku rasakan cukup istimewa... kisah yang aku rasakan mempunyai jiwa yang tersendiri.. Keunikkanya membuatkan aku tersentuh.. Airmata ini mengalir membaca kisah penuh tragis... Membuatkan aku sedar akan kekejaman dunia ini.. Mengingatkan aku tentang ketandusan nilai belas kasihan kepada penghuni dunia yang istimewa ini... Manusia. Manusia. Manusia.. Aku sedang berbicara tentang diriku. Tentang keluargaku. Tentang temanku. Tentang semua manusia di dunia ini. Inilah hakikatnya..

Aku menulis lagi...
Sebuah coretan yang aku juga masih kabur arah tujunya.. Namun yang pasti.. Inilah yang ingin ku tuliskan. Memutarkan setiap kata yang penuh tersusun di sebalik kegelisahan hati ini. Apa yang mengangguku? Apa yang membuatkan aku berasa pilu dalam kedinginan malam ini. Jangan biarkan hati ini tehanyut.. Itulah kata akalku.. Hati adalah punca segalanya.. Kerana hati yang menjadi pembentuk diri manusia itu. Sifat tamak, benci, dendam, cinta, kasih,kehilangan dan segala perasaan yang mencerobohi minda.. Itulah rasa di hati. Hati ini berbisik.. Jangan kau mudah diperdayakan olehku.

No comments:

Post a Comment