BUTTON

Sunday, August 22, 2010

menerjah ke dalam sanubari...

Bila mula berbicara tentang bangsa nyata terasa bagai ada duri tajam di dalam hati ini... sakit... kenapa mesti kermerdekaan yang di kecapi di sia-siakan... inginkah mencari kembali titik permula 13 mei 1969??/ mengapa masih ramai yang masih jumud meneroka kehidupan diri sehingga perjuangan bangsa sendiri menjadi taruhan... aku menulis dalam kekalutan yang tak pernah aku tahu... bila ada yang berbicara telinga tak alpa ingin tahu... tapi bila mendengar sakit menular dalam jiwa... mereka sedang berbicara tentang kehidupan... kehidupan yang hakikatnya cukup menakutkan hati sanubari. adakah aku terlalu emosi tatkala mereka seang memperkotak-katikkan bangsaku?? aku bukan emosi... aku hanya sebahagian yang masih tercari-cari titik perjuangan bangsa yang sukar tuk aku temui dalam kehidupan hari ini.. bila bangsa mula jadi persoalan... aku mula tertanya... apakah aku akan melukut si tepi gantang di negara sendiri??? atau anak-anakku akan menjadi pemburu di jalanan mencari rezeki dalam penyisihan kaum aku sendiri...
ARGHHHHHH!!!!!
propaganda yang semakin menjelikkan aku...!!!!!
provokasi yang menyemarakkan semangat kesetiaanku!!!
aku melihat bangsaku tersungkur di bumi sendiri... kerana terlalu taksub pada kata dan janji yang tak pernah nampak kejelasana realitinya....
Jumud!!!!
mereka terlalu jumud untuk melutut pada kata yang bodoh!
masa takkan menanti...
minda takkan mati...
ilmu takkan pergi....

No comments:

Post a Comment