BUTTON

Monday, August 30, 2010

SiBioSis KeMerdEkaan....

Tanggal 31 Ogos semakin menjengah jendela hari...
masa yang terlewat ku rasakan lambat...
namun aku yakin... jiwa ini masih memberontak...
mengusir anasir jajahan yang membelenggu diri dalam kehidupan...
apakah aku mampu untuk bertahan ketika ini. meneruskan perjuangan bangsa yang semakin luput dari ingatan jiwa yang lara???
aku masih mencari sebuah makna yang tak pernah aku temui...
mungkin masa tak ingin menanti...
namun aku masih mencari...
mimpi ini pedih...
meniti hari yang tak pernah terungkap...
mungkin hanya permainan namun aku yakin bahawa inilah penamat...
sebuah kemerdekaan yang kurasakan masih di belenggu
sangkar maut oleh tangan rakus yang lahap...
jiwa yang kosong itu kian tercemar!
mereka menangisi sebuah kemerdekaan...
dalam penjarehidupan...
siapa tahu?!
siapa peduli?!
biarpun biarawati Qaseh memperjuangkan keimananya..
tapi cucunya tewan dalam nafsu serakah...
Biarpun Tun Mahmud mengungkap perjuangan...
tapi cucunya mati di korban nafsu...
malar.. atau maya???
jiwa tak ingin memberontak...
menyambut kemerdekaan..
tapi ini hakikat...
simbiosis sebuah kemerdekaan.........

No comments:

Post a Comment