BUTTON

Monday, October 26, 2009

Hanya Menulis tentang....

Kehidupan.... pernahkah kte terfikir jika kte tdak merasa brada d dunia ary ini... x dpt merasai indah damai kehijauan daun? tdk merasa bgaimana bhagye dgn keluarga... pernahkah?? ak prnah... tp saat itu k terasa... ruginye kalo ak x d lahirkan... untuk melihat duani yg cantik ini... untuk aku menjalankan tanggungjawab yang di bberikan kpdku... namun, ak bersyukor... ak lahir ke dunia.. ak lahir dan membesar untuk melihat bintang bergemerlapan di langit... lahit untuk melihat indahnya bulan yg di langit... lahir untuk melihat indahnya ciptaan-NYA... merasai hangat mentarai yang menerjah ke rongga-rongga sanubari...
Aneh perasaan bangga berpijak di bumi ini... namun, ada persoalan yang bermain di minda sejak aku terbacakan kisah di dalam sebuah majalah... benarkah ada mahluk lain yang hidup di luar bumi ini? atau ada makhluk yang tinggal di dalam perut bumi....? ak cuma percaya... adanya makhluk ghaib (jin,Iblis n syaitan) namun tidak pernah pula aku terfikir makhluk yang lain dari itu... namun ap pun yang berlaku aku cuma yakin... Tuhan Lebih Tahu...
Menulis...menulis...dan terus menulis... hobi yang takk mungkin aku singkirkan setelah ia menjadi sebahagian daripada hidupku... mungkin kdg kala masa tidak terbentang untukku menulis... namun aku yakin... pasti ada terselit masa untuk aku menulis di sini... meluahkan segala isi hati yang terpendammm
Semalam dia menganggu lenaku lagi... dengan kemanjaanya sbb katanya dia dmam... namun ap yg menghantuiku adalah suaranya saat menyanyikan lagu itu... aneh sungguh... mengapa aku terdengar-dengar akan suara itu menyanyi... ermmm mungkin diri terlalu berkhayal hingga lupa bumi nyata yang ku pijak... namun, ak ikhlas... suaranya memang sedap... ad bakat trpendam rupenye..
Aku ingin berhenti menulis di sini... penat untuk terus bercerita tanpa henti... tapi ada sesuatu yg aku amat senangi... dimarahi atas silap yg aku mmg x taw nk ubah cm new... tp l[as ini aku akan mencuba untuk merubah kesilapan itu.... cuma satu ingin aku ucapkan kpd insan istimewa, kental dan berjiwa besar... Cik Intan Salwati... bkn tidak ingin merubah kesilapan lalu cuma... x tahu bgaiman... tp ak brjanji pd diriku... x kan aku kecewakan harapan insan ini yg kurasakan... ISTIMEWA....

No comments:

Post a Comment