BUTTON

Tuesday, October 27, 2009

Menulis lagi tentang Hidup...

Kedinginan yang menjamah tubuh... mengigilkan rasa kecewa yang menyanggah dalam diri... hanyut edalam angan dan fantasi... di mana aku berdiri... di pentas realiti atau hanya terpacak di alam fantasi... tak ku mengerti erti kehidupan yang aku masih mencari jawapan... di celahan kedinginan masa yang hilang dan dan kepayahan dalam nejana minda di tengah kepeatan dunia yang kotor... untuk apa aku berdiri di sini?? jawapan yang ku cari... persoalan yang ku temui... di celah kemalaran hijau yang jijik... masih aku tewas... mungkinkah ketewasan ini suatu kemenangan... dan menjadi pengajaran di tengah kepekatan malam yang jumud?? hati masih berteka teki tantang kasih... masih buta dengan cinta... mungkin sirnanya sudah pudar... tapi kerlipan bintang itu ak tahu ada... malam itu berdansa sepi di tengah realiti... mungkin langkahnya sumbang tapi masih menarik untuk aku lihat..
Malam yang menjengah lalu... ku intai dengan memori lalu... argh... hati ini terlalu terusik dek kta-kta yang tiada punca... langkah ini sumabng hanya krana dia brbicara... soal ap?? soal hati n perasaan... mungkin trlalu rapuh menerima kehadiran itu... tp trlalu kras untuk mengakuinya... jalan buntu bersembunyi di balik kabus yang hilang... menanti pd pagi yang muncul bersama rembulan jingga... cantikkah ia... atu hanya ingin melgakan hati alam yg ingin di sanjungi...
Mata pena x mahu memuntahkan dakwatnya lagi... langkah pula longlai dan sepi... sayu menjadi teman... tgn tak mahu lg menulis... cukuplarh berdansa di atas papan kekunci... mencari erti... sebuah kehidupan...

No comments:

Post a Comment