BUTTON

Tuesday, October 20, 2009

Hanya Sebuah Kisah...

Kehidupan ini sukar utk kita jangkakan... Kadang kala pelbagai masalah dalam bertimpa-timpa... Tanpa kita sedari... ada mata serong yang sedang melepaskan anak panah kepada jalan kita... dan tiba-tiba sahaja.. ADUH! kita terasa kesakitanya menyerang seluruh saraf... NAmun, ada juga kehidupan yang sangat mengembitakan.. mengapa tidak kita senyum dan mengatakan kepada dunia, I'm the best! dan katakan bahawa... panahlah aku dengan sejuta busur sekalipun, aku akan bangun dan terus tersenyum... Bukan kerana bangga untuk di benci atau di jatuhkan tetapi bangga untuk terus gagah berdiri walaupun di benci dan di jatuhkan... Ada orang kata, hidup ini terlalu membosankan dan menyakitkan... Semuanya kerana mereka tidak sedar, dimana letaknya nilai kegembiraan dalam hidup... mengapa tidak serlahkan warnamu untuk menarik orang di sekelilingmu... Yakin bahawa aku kupu-kupu yang cantik... Opss tapi bukan bermakna kita ingin menjadi pengoda yang tak tahu malu tetapi kita ingin orang sedar... inilah aku dan aku takkan menjadi orang lain kerana aku adalah aku. Masalah hari ini bukan kerana terlalu manja atau takut pada kekosongan.. tetapi masalahnya adalah diri yang mengikut kata hati tanpa bertanya pada akal... kasihan pada akal yang sememangnya tercipta untuk berfikir tapi di ketepikan bila soala hati mula masuk campur.
Semalam aku bermimpi... sebuah mimpi yang kurasa aneh... tetapi hakikatnya aku memang sering bermimpi aneh... Tetapi, aku tidak pasti, mengapa mimpi itu terlalu segar dalam fikiranku. Menjadi suatu cereka yang di putar dan terus diputar balik ceritanya... Cuma... Aku takut... Aku takut mimpi itu menjadi nyata... Kerana aku tahu, mimpi itu terlalu kejam.. terlalu zalim untuk di realitikan... tetapi, apabila aku bangun, aku berfikir... Hidup ini ibarat layang-layang... tanpa tali pasti kita tiada arah tuju... aku terfikir... Layang-layang itu adalah kita... tetapi siapa talinya... Dalam mengatur langkah ke sekolah dengan sebuah senyuman, aku terfikir kembali, tiada siapa yang dapat menjadi tali layang-layang, tetapi tali itulah agama... Sebuah panduan yang menjadi peta penunjuk arah hidup kita... Emmm mungkin aku terlalu berangan-anagn atau tidur tidak basuh kaki.. kerana itu aku bermimpi aneh... Tetapi... aku cuma gembira... mimpi aneh yang aku alami seringkali membawa aku kepada sesuatu pemikiran yang jauh dan rasional... mungkin aku perlu terus bermimpi aneh.... HAHAHAHA...

No comments:

Post a Comment