BUTTON

Saturday, October 16, 2010

Meniti Perjalanan Yang Hakiki....

Kita ini beruntung kerana kita dilahirkan kenal kepada pencipta kita yang satu. namun ada insan yang terpaksa suatu perjalanan yang mencabar dalam mencari suluhan kebenaran dalam titipan keimanan yang hakiki.
mereka terpaksa me3ncari dan terus mencari barulah mereka dapat menemui sirna kebahagiaan itu yang membawa kepada suatu permulaan titik hidup mengenali tuhan yang satu.
Namun hati ini tertanya -tanya mengapa kita masih tidak menghargai anugerah yang telah di kurniakan kepada kita. kita sering melupakan-NYA dan membiarkan kehidupan yang awalnya memang sudah memiliki sirna hidayah itu kelam seterusnya gelap menyelubungi kehidupan.
Aku baru sahaja membaca sebuah kisah travelog kehidupan seorang mualaf... Nyata untuk mencari sinar hidayah itu bukan mudah... Pelbagai dugaan dan cabaran yang terpkasa di tempuhi oleh insan ini dalam meniti sebuah perjalana mencari kebenaran...
ALLAH itu maha besar...
Pintu hatinya di buka sedikit demi sedikit sehinggalah dia mempercayai dan merasakan bahawa adanya Allah itu dan ingin menerima agama Islam sebagai pergantunganya.
Namun hari ini... Hati ini hiba melihatkan anak-anak bangsa yang semakin hilang pedoman hidup dalam meniti kesejahteran duniawi dan ukhrawi...
Pergaulan tanpa batas... Membawa kepada perlakuan yang sumbang...
sudahlah berlaku sumbang di luar pembatasan agama... mereka tidak malu untuk membunuh janin yang mereka semai di dalam rahim si bunga... dimanakah maruah dan keimanan mereka sehingga mereka terjatuh di dalam kehidupan yang di laknat ALLAH????
Kadang kala kita tidak sedar bahawa ada ramai yang baru menemui perjalanan kehidupan yang sebenar.... Mereka ini lebih ikhlas edalam menerokai kehidupan untuk berada dekat dengan ALLAH... hanya dengan gerak hati dan keinginan mereka mampu menjalani kehidupan sebagai seorang muslim yang sejati... Mengapa tidak kita???

No comments:

Post a Comment