BUTTON

Friday, August 28, 2015

Antara Demostrasi dan Demokrasi ada Agend Yang Tersembuyi

Ramai yang mula sedar. Terlalu banyak benda yang tak kena. Terlalu aneh dan semakin pelik

Maka mereka merasakan untuk merubah keanehan ini mereka akan turun ke jalanan dan berteriak. Kembalikan normaliti yang hilang.

Namun aku tertanya. Apakah cara mereka tepat dan benar.
Mereka mungkin salah. Atau aku yang tidak betul.

Aku berada jauh dari tengah hiruk udara berdebu kuala lumpur. Bersama sebuah gerai. Ditemani langit mendung seakan mahu menangis.

Aku tahu sesuatu. Jauh disana mereka sedang siap siaga. Turun kejalanan menuntut pengembalian normaliti. Dalam kekusutan rasa dan perasaan yang berkecamuk.

Aku tahu. Tak mungkin mereka turun dengan penuh tenang. Manusia takkan tenang dengan ruang udara yang panas dan asakan tempikan keinginan. Aku tahu. Kerana aku juga manusia.

Langit semakin mendung dan aku makin sebak.

Kenapa bergitu mudah kalian terjebak.
Dan kenapa bergitu mudah tewas dalam nafsu syaitan.
Kenapa bergitu mudah salah tafsir itu berlaku.

Kalian hanya keliru.
Antara demokrasi dan demostrasi. Ada sesuatu yang jahat sedang menunggu.

Aku pula faham. Agenda yang aneh sedang bertopeng. Dari balik topeng demokrasi dari demostrasi. Lebih aneh agenda itu gelap dan hitam.

Mungkinkah. Abnormaliti yang ingin dijadikan normaliti. Akhirnya tewas menjadi lebih abnormal.

Dunia memang aneh.

No comments:

Post a Comment